Rusza Milicki Budżet Obywatelski. Do kiedy można zgłaszać projekty?
Budżet Obywatelski stanowi formę konsultacji społecznych dotyczących przeznaczenia części wydatków z gminnego budżetu na wskazany przez mieszkańców projekt, którego realizacja mieści się w zakresie zadań własnych gminy. Dzięki temu mieszkańcy mogą w sposób rzeczywisty i bezpośredni współdecydować o tym, na co zostanie wydana część budżetu.
W tym roku Gmina Milicz na realizację obywatelskiej inicjatywy przeznaczy 350 tys. złotych. Zanim jednak projekt dojdzie do skutku mieszkańcy zagłosują nad zgłoszonymi pomysłami.
Co roku przygotowuję budżet, który – uchwalony przez Waszych reprezentantów w Radzie Miejskiej – realizuję, biorąc pod uwagę Wasze potrzeby, ale i finansowe możliwości gminy. Budujemy drogi, obiekty sportowe i użyteczności publicznej, remontujemy szkoły, utrzymujemy oświatę, basen, wspomagamy stowarzyszenia i kluby, zapewniamy porządek i bezpieczeństwo, wiele by wymieniać. Robimy to dla Was, ale chcemy też z Wami.
Czas to zmienić. Stąd budżet obywatelski – szersza formuła realizowanej w naszej gminie od lat Inicjatywy Lokalnej.
To będzie Wasz wybór. Demokracja bezpośrednia. Wasza świadoma obecność w życiu społecznym naszej Małej Ojczyzny, wszak słowo „być” zawiera się w obywatelskości.
– mówi Piotr Lech, burmistrz gminy Milicz/ media
Wszystkie zgłoszone do budżetu projekty będą analizowane pod kątem możliwości ich realizacji. Później inicjatywy, które pomyślnie przeszły weryfikację, zostaną poddane pod powszechne i bezpośrednie głosowanie. Finalną częścią procesu jest wpisanie najwyżej ocenionej propozycji do budżetu.
Kto może zgłosić projekt?
Nabór projektów do Budżetu Obywatelskiego Gminy Milicz na 2022 r. ruszy dokładnie za 7 dni. W procesie może uczestniczyć każdy mieszkaniec Gminy Milicz, który ukończył 16 lat.
Wymogi:
- Projekt może zgłosić każdy mieszkaniec, który ukończył 16 rok życia
- Można złożyć tylko jeden projekt
- Projekt musi mieć poparcie minimum 20 mieszkańców
- Zgłoszeń należy dokonywać na formularzu zgłoszeniowym według wzoru (do pobrania tutaj):
- osobiście, w Punkcie Obsługi Mieszkańców, mieszącym się w pokoju nr 15,
- za pośrednictwem strony internetowej: www.milicz.budzet-obywatelski.org
- Za datę zgłoszenia projektu uważana będzie data wpływu dokumentów do Urzędu
- Do formularza zgłoszeniowego należy dołączyć wykaz mieszkańców popierających projekt, sporządzony według wzoru (do pobrania tutaj). W przypadku złożenia Projektu w formie elektronicznej dopuszcza się dołączenie elektronicznego zobrazowania (skanu) listy.
Harmonogram Milickiego Budżetu Obywatelskiego
- 30.09 – 20.10 – nabór projektów
- 21.10 – 30.10 – weryfikacja projektów
- 15.11-10.12 – głosowanie
- 13.12 – wyniki
Wszystkie dodatkowe informacje dostępne są na stronie milicz.budzet-obywatelski.org.