Pozytywna decyzja w sprawie przebiegu wykonania budżetu gminy Milicz za I półrocze 2021
Zarząd jednostki samorządu terytorialnego przedstawia sprawozdanie finansowe Regionalnej Izbie Obrachunkowej do 31 sierpnia roku budżetowego. Dokument musi zawierać informacje dotyczące m.in. przebiegu wykonania budżetu jednostki samorządu terytorialnego za I półrocze, kształtowania się wieloletniej prognozy finansowej, w tym o przebiegu realizacji przedsięwzięć ujętych w prognozie, przebiegu wykonania planu finansowego (w szczególności stan należności i zobowiązań).
Taka praktyka, podparta przepisami ustawy o finansach publicznych tworzy ramy instytucjonalne i czasowe procedury, której celem jest zatwierdzenie wykonania budżetu.
Gmina Milicz przedłożyła taki dokument już 14 września. O decyzji Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu poinformował burmistrz na swoim Facebooku:
Opinia została wydana na podstawie analizy danych i informacji zawartych w sprawozdaniach z wykonania procesów gromadzenia środków publicznych i ich rozdysponowania za okres od początku roku do 30 czerwca 2021 r., a także dokumentów dotyczących wykonania budżetu gminy za I półrocze 2021 r.